Postmodernism and Education / פוסטמודרניזם וחינוך

Books

Gur-Ze'ev, I. (forthcoming). Counter-Education Today. This book contains three texts that were not yet published: 1. "Can't you see that the time has come in Israel for a counter-education that will prepare for self-initiated Jewish displacement?" 2.Beyond postmodern feminist critical pedagogy. It also contains an introduction to my work by Prof. Newton de-Olivera and Dr. Raquel Moraes. It also contains five chapters that were already published in various books and journals: 1. Bildung andcritical theory facing post-modern education (Journal of Philosophy of Education) 2. Philosophy of peace education in a post-modern era (Educational Theory) 3. Adorno, critical theory and the possibility of non-repressive critical pedagogy (in Michael Peters, ed., Critical Theory and the Human Condition, 17-35). 4. Toward a non-repressive critical pedagogy (Educational Theory) 5. Walter Benjamin and Max Horkheimer – from utopia to redemption (Journal of Jewish Thought and Philosophy). (in Portuguese) (180 pp.)

Gur-Ze'ev, I. (2010). Diasporic Philosophy and Counter-Education. Rotterdam: Sense Publishers.

Gur-Ze'ev, I. (2010). The Possibility/Impossibility of a New Critical language in Education, Rotterdam: Sense Publishers.

Gur-Ze'ev, I. (2007). Beyond the Modern- Postmodern Struggle in Education: Toward Counter-Education and Enduring Improvisation. Sense Publishers.

מעבר למאבק מודרני - פוסטמודרני בחינוך

Gur-Ze'ev, I. (2007). Dialectics of Homeland and Diaspora in the Pedagogies of Exile in a Post- modern Era, Ramalla: Madar. (in Arabic)

הדיאלקטיקה של המולדת והגלות - החינוך הישראלי והפדגוגיות של הגלותיות בעידן הפוסט מודרני

جدلية الوطن والمنفى – التربية على المنفوية في عصر ما بعد الحداثة . رام الله: مدار

Book - part 1 , Book - part 2 , Book - part 3 , Book - part 4 , Book - part 5

Gur - Ze'ev I.& Lidor, R. (2007). Sport - Politics and Values. Hulon: David Rechgold Publications. (in Hebrew)

גור זאב, א. ולידור,ר.(עורכים). (2007). ספורט , פוליטיקה וערכים

Gur-Ze'ev, I. (ed.) (2005). The End of Israeli Academia?, Faculty of Education, University of Haifa: Haifa. Special issue of Studies in Education in a book form (Iyyunim Bachinuch) (in Hebrew).

?לקראת קץ האקדמיה בישראל

Gur-Ze'ev, I. (ed.), (2005). Critical Theory and Critical Pedagogy Today - Toward a New critical Language in Education, Faculty of Education, University of Haifa: Haifa. Special issue of  Studies in Education in a book form (Iyyunim Bachinuch).

תיאוריה ביקורתית ופדגוגיה ביקורתית בימינו - לקראת שפה ביקורתית חדשה בחינוך

Gur-Ze'ev, I. (2004). Toward Diasporic Education . Tel Aviv: Resling. (220 pp.) (in Hebrew).

לקראת חינוך לגלותיות

Gur-Ze'ev, I. (2003). Destroying the Other's Collective Memory. New York: Peter Lang.

'ריצוץ התודעה הקולקטיבית של ה'אחר

Gur-Ze'ev, I. (2000). Conflicting Philosophies of Education in Israel/Palestine. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.

פילוסופיות חינוך מתנגשות בישראל/פלסתין

Gur-Ze'ev, I. (1999). Modernity, Post-modernity and Education. Tel-Aviv: Ramot (in Hebrew).

מודרניות, פוסטמודרניות וחינוך בישראל

Gur-Ze'ev, I. (1999). Philosophy, Politics and Education in Israel. Haifa: Haifa University Press (in Hebrew).

פילוסופיה, פוליטיקה וחינוך בישראל

Gur-Ze'ev, I. (1997). Critical Theory and Education. Guest editor of Studies in Education 2: 2 (in Hebrew).

תיאוריה ביקורתית וחינוך

Gur-Ze'ev, I. (1996, 1997, 1999). Education in the Era of the Postmodern Discourse. Jerusalem: The Magness Press, The Hebrew University Press (in Hebrew).

חינוך בעידן השיח הפוסטמודרניסטי

Gur-Ze'ev, I. (1996, 1997, 2000). The Frankfurt School and the History of Pessimism. Jerusalem: The Magness Press, The Hebrew University (in Hebrew).

אסכולת פרנקפורט וההיסטוריה של הפסימיזם  

Articles

Gur-Ze'ev, I. (forthcoming).Beyond peace education – toward co-poiesis and enduring improvisation.

מעבר לחינוך לשלום - לקראת קו-פואזיס ואלתור עד

Gur-Ze'ev, I. (forthcoming).Improvisation, violence and peace education.

אימפרוביזציה, אלימות וחינוך לשלום .

Gur-Ze'ev, I. (forthcoming). The false love affair between critical pedagogy and critical theory.

כזבו של ספור האהבה שבין הפדגוגיה הביקורתית לבין התיאוריה הביקורתית

Gur-Ze'ev, I. (forthcoming).Humanistic education in an anti-humanistic era: toward self-distraction of humanity or toward the happy nomadism of the Diasporic eternal-improviser? in Gur-Ze'ev, Ilan: Becoming Moral in an Era of Mega Speed.

חינוך הומניסטי בעידן אנטי-הומניסטי - לקראת השמדתה-העצמית של האנושות או לקראת הנומדיות המאושרת של מאלתר-התמיד

Gur-Ze'ev, I. (forthcoming).Conflicting trends in critical theory and its relevance to conflicting trends in critical pedagogy in face of the exile of Spirit. In Gur-Ze'ev, Ilan: The possibility of a New Critical language in Education.

מגמות סותרות בתיאוריה הביקורתית והרלוונטיות שלהן למגמות סותרות בפדגוגיה הביקורתית בעידן גלות הרוח

Gur-Ze'ev, I. (forthcoming).The nomadic existence of the eternal improviser and Diasporic philosophy in the era of high speed. In: Gur-Ze'ev, Ilan. Diasporic Philosophy and Counter-Education.

מאלתר-התמיד והפילוסופיה הגלותית בעידן של מהירויות גבוהות

Gur-Ze'ev, I. (forthcoming). Hegemonic critical pedagogy and the poverty of its critical theory. in Ilan Gur-Ze'ev, The possibility of a New Critical Language in Education. הפדגוגיה הביקורתית ועניה של התיאוריה הביקורתית שעליה היא נסמכת

Ilan Gur-Ze'ev, (forthcoming). Philosophy of peace education in a post-metaphysical era. In Ilan Gur-Ze'ev, Diasporic Philosophy and Counter-Education

הפילוסופיה של החינוך-לשלום בעידן פוסט-מטאפיסי

Gur-Ze'ev, I.(forthcoming). The teachers  status in an era of high speed. In D. Paz (ed.), The Status of Teachers in Israel.

מעמד המורה בישראל בעידן של מהירויות גבוהות

Gur-Ze'ev, I. (forthcoming). Diasporic philosophy, homelessness, and counter-education in context: the Israeli-Palestinian example. In: Masschelein, J. (ed.), Europa 2004, Leuven: Acco (this is a revised version of the article "can't you see that the time has come for a new, self-imposed, Jewish displacement?").

Gur-Ze'ev, I. (fortcoming). On the production of literacy in the Israeli culture industry, Theory and Criticism (in Hebrew).

Gur-Ze'ev, I. The poverty and oppression-instinct of Israeli critical pedagogy - a review article. (in Hebrew)

ענייה ודכאנותה של הפדגוגיה הביקורתית בישראל

Gur-Ze'ev, I. (2010). The death of God as progress, the death of the killer of God as the end of progress and education in the era of mega speed. Tabur (3).

מות האלוהים כקדמה, מותו של הורג האלוהים כקץ הקדמה והחינוך בעידן מהירויות-העל

Gur-Ze'ev, I. (2009). Citizenship under fire - a review article. Studies in Philosophy and Education 28 (2009), pp. 171-184.

אזרחות לנוכח האש

Gur-Ze'ev, I. (2009) The Existential Threat and Spiritual Challenge of the New Anti-Semitism, lecture given at the New anti-Semitism conference, University of Haifa June 22, 2009.(In Hebrew)

אנטישמיות חדשה - אתגרים חינוכיים - הרצאת פתיחה בכנס האנטישמיות החדשה 22 ביוני 2009

Gur-Ze'ev, I. (2009) Rationale: New anti-Semitism - educational challenges, The rationale of the New anti-Semitism conference, University of Haifa June 22, 2009.(In Hebrew)

אנטישמיות חדשה - אתגרים חינוכיים - רציונל כנס האנטישמיות החדשה שנערך באוניברסיטת חיפה, 22 ביוני 2009

Gur-Ze'ev, I. (2008). Autonomy and humanist education today?. In: Shila Shtienberg(ed.). Autonomy and education - Critical aspects.Tel-Aviv: Restling. (In Hebrew)

אוטונומיה וחינוך הומניסטי בימינו

Gur-Ze'ev, I.History studies and academia in Israel. (a lecture given in 2007). (In Hebrew)

לימודי ההיסטוריה והאקדמיה בישראל

Gur-Ze'ev, I. (2007). The end of the Odyssey of the verb, the work and the workers. Ofakim Hadashim, 41. (in Hebrew)

קץ מסעם המפרך של הפועל, הפועלים והפעולה

Gur-Ze'ev, I.(2007) Education in the era of capitalist globalization. Ofakim Hadashim 40 (November 2007).

חינוך בעידן הגלובליזציה הקפיטליסטית

Gur-Ze'ev, I. (2007). Diasporic philosophy, counter-education and improvisation. Studies in Philosophy and Education 28 (November 2007) pp. 386-381.

פילוסופיה דיאספורית, חינוך שכנגד ואימפרוביזציה.

Gur-Ze'ev, I.(2007). The Special Cheerfulness of the Requiem for an End of Literary Era. Ofakim Hadashim, 37.(in Hebrew)

עליזותו המיוחדת של הרקוויאם לקץ עידן הספר

Gur-Ze'ev, I.(2006). Post-colonialism, new racism, new anti-Semitism, and the boycott of Israeli academia.Lecture at the Oxford PESGB 2006 Conference.

פוסטקולוניאליזם, אנטישמיות חדשה והחרם על האקדמיה הישראלית

Gur-Ze'ev, I. (2006).Pre-conditions for humanist education and counter-education. Panim, 36: 41-50.(In Hebrew)

תנאי האפשרות של החינוך ההומניסטי והחינוך – שכנגד

Gur-Ze'ev, I.(2006). Is it possible and if so should we try and save Israeli Higher Education?

?האם אפשר והאם ראוי להציל את החינוך – הגבוה בישראל

Gur-Ze'ev, I. (2006). The Poverty of Humanist education Today. Panim 36, 41-50. (In Hebrew)

תנאי האפשרות של החינוך ההומניסטי והחינוך-שכנגד

Gur-Ze'ev, I. (2006). Driving as a manifestation of the essence of the current historical moment. In: Moisio, O. P., Suranta, J. (eds.), Critical Zeitdiagnosis of Historical Transformation, Global Politics, and Critical Education, Rotherdam: Sense Publications, pp. 161-190. 

נהיגה - ביטויה של מהות הרגע ההיסטורי הנוכחי

Gur-Ze'ev, I., (2005). Critical Theory, Critical Pedagogy and diaspora today – toward a new critical language in education. In: Gur-Ze'ev (ed.), Critical Theory and Critical Pedagogy Today - Toward a New critical Language in Education, Faculty of Education, University of Haifa: Haifa , pp. 7-34.

תיאוריה ביקורתית, פדגוגיה ביקורתית וגלותיות בימינו - לקראת שפה ביקורתית חדשה בחינוך

Gur-Ze'ev, I. (2005). Beyond postmodern feminist critical pedagogy. In Gur-Ze'ev (ed.), Critical Theory and Critical Pedagogy Today - Toward a New critical Language in Education, Faculty of Education, University of Haifa: Haifa, pp. 160-192.

מעבר לפדגוגיה ביקורתית פמיניסטית פוסטמודרניסטית

Gur-Ze'ev, I. (2005). Globalizing memory, Holocaust and the new Messianism. In: Weiss, Y. (ed.), Memory and Amnesia – The Holocaust in Germany, Tel Aviv: Hakibutz Hameuchad, 419-428.

Thanks to Yifat Weiss for permitting this publication.

הזיכרון הגלובליסטי, השואה והמשיחיות הפוסטמודרנית

Gur-Ze'ev, I. (2005).Sports Education Facing Globalizing Capitalism. Policy Future in Education, pp.203-220.

חינוך גופני, חינוך לספורט וגלובליזציה קפיטליסטית

Gur-Ze'ev, I. (2005). "Adorno and Horkheimer: negative theology, diasporic  philosophy, and counter-education", Educational Theory 55:3, pp. 343-365.

אדורנו, הורקהיימר, תיאולוגיה נגטיבית, פילוסופיה דיאספורית וחינוך-שכנגד

Gur-Ze'ev, I. (2005).The university, the eternal-improviser, and the possibility of meaning in a post-modern era. in Ilan Gur-Ze'ev (ed.), The End of Israeli Academia?

Haifa: 2005, pp.193-251. (in Hebrew).

האקדמיה, מאלתר-התמיד, ואפשריותה של משמעות בעולם פוסט-מודרני

Gur-Ze'ev, I., (2005). Feminist critical pedagogy and critical theory today. Journal of Thought 40: 2, 55-72.

פדגוגיה ביקורתית פמיניסטית ותיאוריה ביקורתית בימינו

Gur-Ze'ev, I. (2004). Love and education: revisiting the symposium in a post-modern era. Kwartalnik Pedagogiczny, 1.

חינוך ואהבה - קריאה-מחדש בדיאלוג "המשתה" בעידן פוסט-מודרני

Gur-Ze'ev, I. (2003). "Socrates, counter-education, and Diasporic love in a postmodern era". Journal of Thought, 38: 3, 41-66.

Gur-Ze'ev, I. (2003). Adorno, Horkheimer, Critical Theory, and the Possibility of a Nonrepresive Critical Pedagogy. In Peters, M. and Lankshear, C. (ed.). Critical Theory and the Human Condition - Founders and Praxis. New York: Peter Lang, pp. 17-35.

אדורנו, הורקהיימר ואפשריותה של פדגוגיה ביקורתית לא-דכאנית

Gur-Ze'ev, I. (2003), Cybersex as the solution to all challenges of western philosophy. Studies in Philosophy and Education 22, pp. 317-323.

סייברסקס כאתר הפיתרון של כל בעיות הפילוסופיה המערבית

Gur-Ze'ev, I. (2003). The 31th floor: The tower of the university of Haifa and Zionist Phalocentrism. In Shenhav, Y. (ed.), Merhav, Adama, Bait. Jerusalem and Tel-Aviv: Hakibutz Hame'uhad and Van-Leer Institute, pp. 257-261 (in Hebrew).

מגדל אוניברסיטת חיפה ומגדל בבל והפאלוגוצנטריזם של המפעל הציוני

 Gur-Ze'ev, I. (2002). Martin Heidegger, transcendence, and the possibility of counter-education.  In Peters, M. (ed.), Heidegger, Education and modernity. Oxford: Rowman & Littlefield, pp. 65-80.

מרטין היידגר, טרנסצנדנציה ואפשרותו של חינוך-שכנגד

Gur-Ze'ev, I. (Summer 2002). Bildung and Critical Theory facing Post-modern Education, Journal of Philosophy of Education, 36:3, 391-408.

בילדונג ותיאוריה ביקורתית לנוכח החינוך הפוסט-מודרני

Gur-Ze'ev, I. (2002). Bildung and Critical Theory facing Post-modern Education, Journal of Philosophy of Education, 36:3, 391-408. 

Gur-Ze'ev, I. (Winter 2002). possםvel uma educaחדo crםtica no ciberespaחo? (A translation of the English version of: Critical Education in the Cyberspace?). Comunicacões, 9:1, pp. 72-98.

חינוך ביקורתי בסייברספיס

Gur-Ze’ev, I. (2001). Postmodernism, values and value education in Israel. In Iram, Y.,     Shkolnikov, S., Cohen J. & Shechter E. (eds.), Crossroads: Values and Education in Israeli Society. Jerusalem: The Ministry of Education Press, pp. 91-155 (in Hebrew).

פוסטמודרניזם, ערכים, וחינוך ערכי בישראל

Gur-Ze'ev, I. (2000). Critical education in the cyberspace? in Educational  Philosophy and Theory, 32: 2, 209-231.

חינוך ביקורתי בסייברספיס

Gur-Ze'ev, I. (2000). The metaphysics of traffic accidents and education towards an alternative public sphere. Journal of Thought, 35: 3, 37-66.

המטאפיסיקה של תאונות הדרכים

Gur-Ze'ev, I. (2000)The tower of Babel, the tower of the university of Haifa and the western phalagocentrism, Theory and Critique 16: 239-243 (in Hebrew).

מגדל אוניברסיטת חיפה ומגדל בבל והפאלוגוצנטריזם של המפעל הציוני

Gur-Ze'ev, I. (15.9.1999). The Danse Macabre of the production of the "facts",The "self", and the "Other". Ha'aretz Sefarim, 342, 11 (in Hebrew).

ריקוד המוות של ייצור "העובדות", ה"אני" וה"אחר"

Gur-Ze'ev, I. (1999) Max Horkheimer and Education. In Encyclopedia of Philosophy of Education.

Gur-Ze'ev, I. (1999). Cyberfeminism and education in the era of the exile of spirit. Educational Theory, 49: 4, 437-454.

סייבר- פמיניזם וחינוך בעידן גלות הנפש

Gur-Ze'ev, I. (1999). Cyberfeminism and education in the era of the exile of spirit. Conference Papers. The Philosophy of Education Society of Great Britain, Oxford, 303-313.

סייבר- פמיניזם וחינוך בעידן גלות הנפש

Gur-Ze'ev, I. (1999). Knowledge and violence. In Encyclopedia of Philosophy of Education (on line).

ידע ואלימות

Gur-Ze'ev, I.(1999). Modernity, postmodernity and education, in Gur-Ze'ev, I. (ed.), Modernity, Postmodernity and Education, Tel Aviv: Ramot (in Hebrew).

מודרניות, פוסטמודרניות וחינוך בישראל

Gur-Ze'ev, I. (1999). The production of literacy in the Israeli culture industry, Curriculum Studies, 7: 3, 409-427..

Gur-Ze'ev, I. (1998). The changing status of female teachers in the Israeli context. Journal of Thought, 33:3, 61-84.

השינוי במעמדן של מורות בישראל

Gur-Ze'ev, I. (1998). Modernity, postmodernity and the Enlightenment in the Israeli context. Ha'aretz Sefarim, 277, 11.

מודרניות, פוסטמודרניות ושאלת הנאורות בהקשר הישראלי

Gur-Ze'ev, I. (1998). Toward a nonrepressive critical pedagogy. Educational Theory, 48:4, 463-486.

לקראת פדגוגיה ביקורתית לא-דכאנית

Gur-Ze'ev, I. Masschelein, J., Blake, N.(1998). Reflection. Conference Papers. The Philosophy of Education Society of Great Britain, Oxford, 223-233.

רפלקסיה

Gur-Ze'ev, I. , (1997) "Central challenges of today's critical pedagogy", Studies in Education 2: 2, pp. 9-52 (in Hebrew).

בעיית-היסוד של החינוך הביקורתי בימינו

Gur-Ze'ev, I. (1997). The art and the struggle over transcendence from insignificance. Ha'aretz Sefarim, 240, 12 (in Hebrew).

החריגה מהיעדר המשמעות של ייצור ה"אני", ה "העובדות" והשיח בדבר ה"שחרור"

Gur-Ze'ev, I. (1997). Feminist Critical Pedagogy. Papers of the Conference. Philosophy of Education Society of Great Britain, Oxford, 195-203.

פדגוגיה ביקורתית פמיניסטית

Gur-Ze'ev, I. (1997). Higher Education in a Zionist State. Mifne, 19, 27-31.

חינוך אקדמי במדינה ציונית

Gur-Ze'ev, I. (1997). Humanism of paper. Hed Achinuch,11-12, 12-17.

? חינוך המוניסטי חילוני במדינה ציונית

Gur-Ze'ev, I. (1997) Knowledge. In H., Kashti, (ed.), Educational Lexicon, 222-225 (in Hebrew).

ידע וחינוך

Gur-Ze'ev, I. (1997) Postmodernism and education. In Y., Kashti, (ed.),

Educational Lexicon, 301-302 (in Hebrew).

פוסטמודרניזם וחינוך

Gur-Ze'ev, I.(1997) Social reproduction and education. In H., Kashti, (ed.), Educational Lexicon, 339-340 (in Hebrew).

שעתוק תרבותי וחינוך

Gur-Ze'ev, I. (1997). Total Quality Management and power/knowledge dialectics in the Israeli army, Journal of Thought, 32: 1, 9-36.

Gur-Ze'ev, I. (1997). The vocation of higher education: modern and postmodern rhetoric in the Israeli academia on strike. Journal of Thought, 32: 2, 57-74.

Gur-Ze'ev, I. (1996). Aporia of emancipatory education: The case of multicultural education. Papers of the Conference. Philosophy of Education Society of Great Britain, Oxford, 129-133.

Gur-Ze'ev, I. (1996). The economic rationality of traffic accidents. Theory and Criticism, 9, 147-164 (in Hebrew).

Gur-Ze'ev, I. (1995). The vocation of higher education. Papers of the Conference, Philosophy of Education Society of Great Britain, Oxford, 169.

Gur-Ze’ev, I. (1994). Love and education in Plato’s Symposium. Studies in Education, 59-60, 5-23 (in Hebrew).

חינוך ואהבה במחשבת סוקרטס - עיונים ב"המשתה" בעידן השיח הפוסטמודרניסטי

Gur-Ze'ev, I. Reflection in education and in counter-education. Studies in Education (in Hebrew).

Gur-Ze'ev, I. Contradictions in modern and postmodern Israeli education. In Pappe, I. and Ram, U. (eds.), Israel's New History, Giveat Haviva: The Institute for Peace Studies Press (in Hebrew).

הסתירות בחינוך המודרני והפוסט-מודרני בישראל: היסטוריה של מעמד המורות

Gur-Ze'ev, I. Female teachers in Israeli education and counter-education. In Zelermeier, M. (ed.) The Female Teacher, Tel Aviv: Hakibbutz Hameuchad (in Hebrew).

ALL LINKED ARTICLES ARE DRAFTS AND DIFFER FROM THE ACTUAL PUBLISHED ARTICLES IN THE ABOVE JOURNALS. FOR THE PUBLISHED VERSIONS OF THE ARTICLES PLEASE GO TO THE VARIOUS ARENAS OF PUBLICATION.

T.V Shows